http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg
http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg








امام خمینی: همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند.

/ باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...) - متن کامل : سیاستمداران بداخلاق ...



آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...)







 

 

 

 

« بخور. کم کم بهش عادت میکنی! »

« بهداشت و درمان کوپنی، اقدامی وطن-پرستانه است »

 

 

سخنی با سیاستمداران بداخلاق

عبدالحسین موسوی :

این روزها از هر گوشه ای صدای حزن انگیزی بر می خیزد، یكی از فرط خوشی ناخوش است و یكی دیگر از زیادی نداری . اشراف زاده ای را در آن سوی شهر همراه با گرل فرندهایش مست و لایعقل می گیرند كه دهان گشوده وعالم و آدم را دشنام و نا سزا می دهد و در آن سوی دیگر، جسمی نحیف كه با نیم تیر آهن های سپری كج و كوله و آجرهای دست دوم و مصالح كهنه كه پولش را نیز از كمیته امداد وام گرفته، سرپناهی می سازد كه دو روز دنیا با سر و همسرش در آن بیقوله بیاساید. حكایت عجیبی است كه: اگر دستم رسد بر چرخ گردون، از او پرسم كه این چین است و آن چون؟

این داری ها و نداری ها در همیشه تاریخ بوده است! تعریف فقر و غنا هم همین است ، دست آخر برخی حكومت ها توانسته اند حد متوسطی در اقتصاد، برای عموم مردم به ارمغان آورند، اما این تلاش ها، درد فقر و غنا را درمان ننموده است، یعنی در همه جوامع هم فقیر و بیچاره به وفور یافت می شود و هم غنی و ثروتمند، اما خیلی كم ، مثلاً در همین آمریكا كه مهد تمدن امروزی است و حدود سیصد میلیون نفر جمعیت دارد، نزدیك به یكصد میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می كنند و میلیون نفر كارتن خواب هستند.

بله ؛ آدمی كه گرفتار نباشد كمتر دیده ام، هر كسی یك جور دلش خون است! یكی پول دارد بچه ندارد، یكی بچه دارد، پول ندارد، یكی بچه اش داخل رحم اجاره ای است، كه خدای نكرده هیكلش بهم نخورد و یكی دیگر، همه فكر و ذكرش این است كه عمل جراحی چهارمی گونه ام، بینی ام را نافرم كرده است و یكی هم همان خانمی است كه یك میلیون تومان مزد گرفته تا بچه دیگری را در رحمش بزرگ كند و ایضاً همان بیچاره ای است كه برای 5 میلیون تومان بدهی، كلیه اش را می فروشد.

خلاصه « دار بالبلاء محفوفه» دنیا خانه ای است، همراه با بلاء و گرفتاری !!

الغرض؛ آنچه این روزها، این سختی ها را غیر قابل تحمل كرده است،و رنجش از ایام را مضاعف، بداخلاقی است كه متاسفانه درون خانه های ما نیز اثر كرده ، آنقدر نگران كننده، كه به یك سنت غلط تبدیل شده، از طرفی می گوییم، اصل صحت، اقتضاء می كند رفتار و كردار افراد را به درستی حمل و تعبیر نماییم و به كسی نباید تهمت و بهتان و افترا بست، اما از طرفی دیگر، سیاستمداران دیندار را می بینیم كه عموماً گذشته های یكدیگر را پیش چشم یكدیگر می آورند و مدام بر یكدیگر می تازند و در صدد ریختن آبروی یكدیگرند.

این بگم بگم ها از چیست؟ آیا از اخلاق است یا از بداخلاقی ؟ آیا شالوده دین اسلام بر منش های والای اخلاقی بنا نهاده نشده است؟ آیا پیامبر ما پیامبر رحمت و اخلاق نبود؟

جالب این است كه در این گذرگاه به عیان دیده ایم و دیده اند ، آنان كه اخلاق بهتری داشته اند در دنیا و آخرت پیروز تر و موفقتر بوده اند. مع الوصف باز هم بداخلاقی، تماممان را فرا گرفته است و گویا اصلاً نمی خواهیم پندی بگیریم.

اسلامی كه در آن هیچكس نمی تواند به كس دیگری ستم روا دارد حتی حق زدن یك سیلی برای كسی ثبت نشده (1) و كسی نمی تواند شخص دیگری را بی دلیل و بی جهت، مورد هتاكی قرار دهد (2)، چگونه برخی افراد كه اهل دین هم هستند، چماق افترا و شماتت را برداشته و بر سر این و آن می كوبند. چه می شود كه این دوستان به این نتیجه می رسند كه با ریختن آبروی افراد كار درست می شود. مگر هر كه در مقابل حق ایستاد، ما مجازیم هر گونه كه خواستیم با او به مقابله برخیزیم و آیا اسلام به ما اجازه داده است ؟

چند روز پیش یكی از علمای اعلام از سردلسوزی نكاتی را گفته بود كه چكیده اش حكایت از نگرانی ایشان از وضع ناهنجاریهای اخلاقی در كشور، داشت. اما دوستان عوض اینكه حمل به صحت نمایند و از باب "انظر الی ما قال" متاثر شده و به نقد بداخلاقی در كشور بپردازند، سوابق سیاسی فرد را مد نظر گرفته و همه جانبه به اخلاق می تازند! چرا دوستانی كه پیش از انقلاب ، سالها در زندان بوده اند و بارها طعم مرگ را چشیده اند! این سخنان را بر زبان می آورند و در نامه هایشان می نگارند؟ مگر آخر قبر و قیامتی نیست ؟

كافی است ، نگاهی گذرا بر رسانه ها بیندازیم، سراسر پر است از اتهامات ثابت نشده! یكی متهم است به فساد اقتصادی، دیگری متهم است به جاسوسی، دیگری متهم است به ایجاد اخلال در امینت اجتماعی، نمی گویم این اتهامات وارد است یا نیست؟ اما آیا اگر جرمی باشد جای آن در رسانه های گوناگون است ، كه پشیزی ارزش برای آبروی افراد، قائل نیستند و یا در محاكم قضائیه؟ بله باید به مواضع مخالفان و برهم زنندگان امنیت اجتماعی و سیاسی و مخدوش كنندگان یكپارچگی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی "دام ظله العالی" به شدت تاخت ، چرا كه آنان بخاطر بی تدبیری و عدم توجه به مصالح، موجبات طمع دشمنان را فراهم آوردند، لیكن با منش های انسانی و اسلامی، نه توسل به هر بد اخلاقی ماكیاولیستی.

ثانیاً حال كه این اتهامات رواج پیدا كرده و تبدیل شده به یك معضله و ناهنجاری اجتماعی، چرا دستگاههای قضایی رفع اتهام نمی كنند و یا محاكمه ای در كار نیست ؟ و با كسی بخاطر افترائات و اتهامات برخوردی نمی شود و این پرسشی است كه همه می پرسند، چرا؟

اكنون سالهاست كه سخن از ثروت های باد آورده و مفاسد اقتصادی می شود، كدام مفسد اقتصادی دستگیر شده؟ و به اتهاماتش رسیدگی شده است ؟ و به مردم اطلاع رسانی شده است ؟ الا چند دانه نا درشت.

چرا شهروندی كه ممكن است مشكل سیاسی هم داشته باشد ، مورد هتك حرمت قرار می گیرد و او قذف می شود و بسیاری در شبكه های اجتماعی می بینند. نه قاذف حدی بر او جاری می شود و نه از مقذوف دلجویی ؟ آیا درست است اینگونه افراد هتك حرمت شوند و با كلمات ركیك از آنان یاد شود و هیچ محكمه ای ، حكمی صادر ننماید ؟ آیا این شكسته شدن حریم اخلاق در جامعه نیست ؟

خواسته بسیاری این است كه اگر شخصی مرتكب جرم سیاسی شده به اتهام او رسیدگی شود، اما حق او نیز در این هتك حرمت ستانده شود، تا همه بدانند محاكم ما به دور از هر فضای سیاسی به وظیفه اسلامی و قانونی خود عمل می نماید.

پاورقی

--------------------------------

1- سوره : المائدة آیه : 45 وَكَتَبْنَا عَلَیْهِمْ فِیهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَیْنَ بِالْعَیْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ یَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ یعنی : و در [تورات‏] بر آنان مقرّر كردیم كه جان در مقابل جان، و چشم در برابر چشم، و بینى در برابر بینى، و گوش در برابر گوش، و دندان در برابر دندان مى‏باشد و زخمها [نیز به همان ترتیب‏] قصاصى دارند. و هر كه از آن [قصاص‏] درگذرد، پس آن، كفّاره [گناهان‏] او خواهد بود. و كسانى كه به موجب آنچه خدا نازل كرده داورى نكرده‏اند، آنان خود ستمگرانند.

2 - سوره نور آیه 4 (وَالَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ یَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ)

یعنی (كسانی كه زنان پاكدامن را متهمّ مى‏كنند، سپس چهار شاهد [بر مدّعاى خود] نمى‏آورند ، آنها را هشتاد تازیانه بزنید و شهادتشان را هرگز نپذیرید؛ و آنها همان فاسقانند.

مرجع  

 

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 




درباره وبلاگ




گر در طلب لقمه نانی ، نانی /

گر در طلب گوهر كانی ، كانی /

این نكته رمز اگر بدانی ، دانی /

هر چیز كه اندر پی آنی ، آنی ...

مـــولانـــا

===============

امام خمینی:

همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند. /

باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نویسندگان
ابر برچسب ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :