http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg
http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg








امام خمینی: همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند.

/ باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...) - همه جباران در طول تاریخ همیشه نظر درست را نظر خودشان می‌دانند



آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...)







نوشته شده در تاریخ شنبه 11 اردیبهشت 1389 توسط عـبــد عـا صـی

 

آیت الله امجد: همه جباران در طول تاریخ

همیشه نظر درست را نظر خودشان

می‌دانسته-اند

 

 

 

 

  •      دروغگو حافظه ندارد کسانی که نگران آبرو و حیثیت اجتماعی خویش هستند هرگز گرد دروغ نمی گردند خدا دروغگو را رسوا می سازد اگر انسان در آثار و پیامدهای زشتی که دروغ دارد بیندیشد هرگز دروغ نمی گوید.بالاخره بی آبرو می گردد.

  • استاد باید تنها در مسائلی كه وارد است، اظهارنظر كند و در دیگر مسائل كه در آنها وارد نیست، هیچ اظهارنظری نكند؛ مثلاً اگر عرفان نخوانده یا در عرفان به طور كامل وارد نیست، نباید از عرفان حرف بزند. البته استاد جامع هم پیدا نمی‏شود كه در همه زمینه ‏ها استاد باشد. استاد اخلاق هم كسی است كه دروغ نگوید؛ تهمت نزند؛ غیبت نكند؛ به كسی بی احترامی نكند؛ سخن لغو نگوید و در واقع، به طور عملی، اخلاق را آموزش دهد.

  •      همه ستمكاران جباران در طول تاریخ چنین بوده و هست كه همیشه نظر درست را نظر خودشان می‌دانندو به احدی اجازه اظهار نظر در برابر رأی خود نمی‌دهند. انگار آنها عقل كل هستند و دیگران مطلقاً عقل دانشی ندارند و این نهایت جهل و حماقت است.آیت الله محمود امجد

 

 

  •      آقای طلبه وضو می گیری که دیگری وضو یاد بگیرد این وضوی شما باطل است حرفهای دروغ که نمی تونی بگی من و توی طلبه با ائمه معصوم تفاوت داریم حالا یک آدم گنهکار و معصیت کار می بینی خیال می کنی از او بهتری؟ این آدم ممکنه پیش خدا عزیز باشد و دگرگون شود چند چیز را گفتند مخفیه یکی اولیای خداست ، لذا هیچکس را نباید با نظر حقارت نگاه کرد.

  • نباید موضوع تقوی را با وسواس! اشتباه كرد. وسواس نوعی بی تقوایی است. نباید مسائل شرعی را به گونه ای مطرح كرد كه مردم به وسواس بیفتند. دین اسلام دین سمحه سهله است. اسلام دین تعبد است. اصول دین تعقلی است اما احكام تعبدی است! نباید در این موارد اینقدر سخت گرفت. انسان وسواسی اگر راست می گوید باید جلوی زبانش را بگیرد. تهمت می زند، دروغ می گوید، ... اما صد مرتبه خود را آب می كشد! مردم آزاری نكن. تقوی یعنی خدا داری!

  •  پرهیز به معنی كناره گیری یا انزوا نیست. پرهیز در متن اجتماع و در حین انجام عمل اتفاق می افتد. باید وارد اجتماع شد اما دروغ نگفت! باید از این آتش ترسید و مال یتیم را نخورد! اتقو یوما، اتقوا ... یعنی پروا كنید نه اینكه انزوا كنید. اسلام دین اجتماعی است. وظیفه انسان این است كه خودش را بسازد و وارد جامعه شود ... وظایف افراد هم با هم فرق می كند. یكی ممكن است ذخیره باشد. در تاریكی نشسته اما روشنایی را می بیند. منتظر انجام وظیفه است. در موقع خودش وارد می شود و وظیفه اش را انجام می دهد! معمولا هم نقطه عطفی را به وجود می آورد! با یك حركت یك مملكت را نجات می دهد. هر كس حد خودش را نگهدارد بهترین خدمت را به جامعه كرده است. برای ما ورود به جامعه و تحمل سختی ها و شنیدن ناسزاها و ... باعث خودسازی می شود. تقوی یعنی حضور در صحنه و پروا از خداوند! ... شناخت حد خود نیز بسیار مهم است. نباید در موقعیتی وارد شد كه از طاقت و توان خارج است.

  •  انقلاب ما انقلاب عظیم و تجربه خوبی بود اما متاسفانه خودسازی كم بود. افرادی ممكن است گاهی با دست بوسی سوار  شوند! ما به امثال مدرس نیاز داریم. خدا رحمت كند او را ما خیلی پرتیم! از مسیر اصلی خیلی دور افتاده ایم! وقتی قدرت به ما رو می آورد از این رو به آن رو می شویم و همه چیز را زیر پا می گذاریم. پناه بر خدا. خدا رحمت كند علامه جعفری را! ایشان در كنكره آیت الله بهاءالدینی فرمودند كه دو سال است این دعا مرا رها نمی كند:

  •  «خدایا هرچه به من می دهی اول ظرفیت آن را بده». یك دوچرخه به ما می دهند خودمان را گم می كنیم ... اگر ظرفیت داشته باشیم هرچه به ما بدهند یا از ما بگیرند اصلا برایمان فرقی نمی كند. قدرت بسیار خطرناك است و خدا نكند كه كسی بدون ظرفیت به قدرت برسد.

  •  حب ریاست از همه چیز خطرناك تر است. وقتی حب ریاست به دل كسی افتاد مانند گرگی است كه به جان گله افتاده است و حاضر است برای حفظ آن هركاری را انجام دهد و همه اطرافیانش را به هر طریقی بكوبد.

  •  اینها لازمه قدرت است مگر اینكه از مكتب علی(ع) درس بگیریم كه حكومت بر مردم برای او از یك كفش كهنه بی ارزش تر بود! او حاضر نبود به خاطر بدست آوردن حكومت یك دروغ بگوید! و حال آنكه اگر به حكومت می رسید آلان بشر اینهمه گرفتاری را نداشت. در مكتب علی دروغ جایز نیست. خدایا حب دنیا را از دل بیرون ببر و دل ما را پر از حب خودت و اولیاءت قرار بده. هرچی بدی است از ما رفع و دفع بگردان و هرچه خوبی است به ما عنایت كن.

 

  •      مكتب حضرت امیر (ع) كناره گیری از حكومت را بر دروغ گفتن برای رسیدن به حكومت ترجیح می دهد. شاید می شد یك دروغ را توجیه كرد اما دیگر از هدایت خبری نبود! حكومتی كه با دروغ برسركار بیاد باید با شمشیر حفظ شود و جز اجبار و زور چیزی از آن عاید انسانها نمی شود! ...

  • ز بس كه پرده عصیان گرفته چشم مرا / تو در كنار منی من تو را نمی بینم . امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) الان از نظر فیزیكی یا كربلاست یا نجف یا مشهد و یا مدینه . امروزه خیلی ها دكان باز كرده اند و می گویند مثلا  در مكه با امام زمان فالوده و بستنی خورده ایم . اینها دروغ است . مگر می شود هر كسی با سرّ الله آشنا شود . خود پیغمبر خدا در بین مردم بود ، ابولهب و ابوجهل او را می دیدند . امیر المومنین « علیه السلام » را ابن ملجم هم می دید . امام حسین « علیه السلام » را شمر هم می دید . اما خداوند یكی را سرّ الله قرار داده است و مخفی كرده است . آنوقت من بیایم و به راحتی با اسرار آشنا شوم . ما الان ظرفیت نداریم . رهبر اینجا بیاید شلوغ می كنیم.

  • خود امام زمان فرمودند : دوست من باشید ، من خودم سراغ شما می آیم. سید پینه دوزی بود كه همه علمای تهران قبولش داشتند .  حضرت روزی خارج از نوبت به او فرمودند این كفش را بدوز . سید پینه دوز به ایشان گفت : نوبت این آقاست حضرت دوباره فرمود . سید باز هم گفت نوبت دیگری است . حضرت باز هم تكرار كرد و  سید بلند شد و حضرت را بغل كرد و گفت : آقا اگر یك دفعه دیگر حرف بزنید به همه می گویم آن آقایی كه دنبالش می گردید اینجاست . بعد حضرت خندید و گفت بارك الله . حضرت انجام وظیفه می خواهد و آنها از ما فقط صداقت و وظیفه می خواهند . امام داشتند او را امتحان می كردند .

  • ملاك حق است. امام زمان(عج) این طرف و آن طرف نیست ، پیش شماست ، اگر به واجبات و محرمات عمل كنید امام زمان می آید پیش شما. این طرف و آن طرف را نگردید ، خبری نیست.

  • كسانی كه دروغی می‌گویند ما امام زمان را دیده‌ایم بدانید دروغ می‌گویند، كسی كه امام زمان را دیده است نمی‌آید توی كوچه و خیابان اعلام كند، چرا؟ چون پیغمبر تو بازار و كوچه می‌گشت، مردم می‌دیدنش. امام حسن و امام حسین و حضرت علی(ع) هم همینطور. امام زمان سرالله است، خدا سر را نگه داشت، بعد بعضی افراد هی می‌آیند می‌گویند: ما با امام زمان كه سر خدا است فالوده خوردیم و دوچرخه سواری كردیم. همه بگوئید بسم‌الله الرحمن الرحیم......

  • دروغ می گوید کسی که می گوید رجاء دارم و هیچ حرکتی نمی کند.

  • چرا توجه نداریم که همه وجودمان نیاز است. حیف نیست  تا بگویی الله می گوید لبیک! خوب چه می خواهی؟! بگو! اما دروغ نگو. 

  • گاهی نمی دانیم و دروغ می گوییم. ضمنا خیال نکنیم آنچه به صورت جزئی ما می خواهیم خوب و عین مصلحت ماست. سلسله خواستها در طول هم شکل می گیرد و ما از این زنجیره بی خبریم. وقتی خبر دار شویم ممکن است دیگر آن را نخواهیم. ما غالبا علم به خیر بودن آنچه می خواهیم نداریم. و لذا باید توجه کنیم آنچه او می دهد عین مصلحت است.   از اینکه چیزهایی خواستیم و نداد نباید دست از دعا بر داریم. انسان نباید هیچگاه دست از  دعا بردارد. دادن یا ندادن فرقی نمی کند. تو دائما بخواه! چیزهایی در این خواست هست!  ما در این خواست می فهمیم که خدا مصلحت ما را بهتر می داند و این بسیار ارزشمند است.

« تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی »

مـــرجـــع

 




درباره وبلاگ




گر در طلب لقمه نانی ، نانی /

گر در طلب گوهر كانی ، كانی /

این نكته رمز اگر بدانی ، دانی /

هر چیز كه اندر پی آنی ، آنی ...

مـــولانـــا

===============

امام خمینی:

همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند. /

باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نویسندگان
ابر برچسب ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :