http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg
http://img.tebyan.net/big/1390/09/20111126123721510_moharam-12.jpg








امام خمینی: همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند.

/ باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...) - کسی یهودی تباری بعضی اصحاب پیامبر (ص) را بر سرشان چماق نمیکرد ولی الان ...



آفـتـــاب در زنـجـیـــر! ... (اگر از آفتاب بیم نداشتند ، هر شمعی را گردن نمیزدند! ...)







نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 9 تیر 1389 توسط عـبــد عـا صـی
 

 

 

 کسی یهودی تباری بعضی اصحاب پیامبر (ص)

را بر سرشان چماق نمیکرد ولی الان ...

 

کسی به دلیل تبار یهودی بر صحابه خوش‌نام پیامبر

اسلام (ص) خرده نمی‌گرفت.
 

مخیریق «در یهود از جمله علمای بزرگ بود ، او به اسلام تشرف

 یافت در جنگ احد به مصاف با کفار رفت و به شهادت رسید.

هر گاه موج «بهائی‌ستیزی» به پا می‌شود تنها بهائیان آرام

وَ بی-آزار مورد اذیت عده-ای قرار میگیرند ،

تو گویی تـعـمـــدی در کارست! ...

 

البته ، بهائیان « تازه-مسلمانی » را می-شناسم که بعد از انقلاب شدیدا

در تظاهر به اسلام وَ مخفی کردن گذشته-شان تلاش دارند وَ به

ثروت وَ مقام-های سیاسی بزرگی چنگ انداخته-اند.

 







بهائیانی را می‌شناسیم که درگیر زندگی خویش‌اند. این بهائیان، که اکثر اعضای فرقه بهائی را شامل می‌شوند، انسان‌هائی بی‌آزار و معتقد به باورها و سنن و میراث معنوی خانوادگی‌ خودند و در زندگی سیاسی کاری به خیر و شر دیگران ندارند. عجیب است که هر گاه موج «بهائی‌ستیزی» به پا می‌شود تنها و تنها اینان مورد آزار قرار می‌گیرند. گویی تعمدی در کار است.
 

کسی به دلیل تبار یهودی بر برخی صحابه خوش‌نام پیامبر اسلام (ص) خرده نمی‌گیرد. مخیریق از 61 تن «احبار» یهود مخالف پیامبر بود که نام‌شان در سیره ابن هشام ذکر شده. او به اسلام تشرف یافت. مخیریق «در یهود از جمله علمای بزرگ بود و مردی توانگر بود و مال و ملک بسیار داشت.» او در جنگ احد به مصاف با کفار رفت و به شهادت رسید. [24]اسود راعی «یهودی» بود و «شبانی جهودان» می‌کرد. وی به اسلام گروید و در جنگ با کافران به شهادت رسید. [25] محیصه و حویصه یهودیان بی‌چیزی بودند که به اسلام گرویدند. محیصه به خاطر اسلام دوست یهودی توطئه‌گر خود را، که بازرگانی متمول بود، کشت. [26]

در میان بهائیان، مبلغانی صاحب آوازه می‌شناسیم چون عبدالحسین آیتی و حسن نیکو و فضل‌الله صبحی مهتدی. اینان به اسلام تشرف یافتند، درباره فرقه بهائی خاطرات و نقدها نگاشتند که تا به امروز در زمره منابع معتبر تاریخی است. اینان در میان مسلمانان خوش‌نام‌اند. کسی در صداقت‌شان تردید ندارد. بهائیانی را می‌شناسیم که درگیر زندگی خویش‌اند. این بهائیان، که اکثر اعضای فرقه بهائی را شامل می‌شوند، انسان‌هائی بی‌آزار و معتقد به باورها و سنن و میراث معنوی خانوادگی‌ خودند و در زندگی سیاسی کاری به خیر و شر دیگران ندارند. عجیب است که هر گاه موج «بهائی‌ستیزی» به پا می‌شود تنها و تنها اینان مورد آزار قرار می‌گیرند. گویی تعمدی در کار است. سال‌ها پیش، در رساله «جُستارهایی از تاریخ بهائی‌گری در ایران» درباره «ماهیت بلواهای ضدبهائی» سخن گفتم. در آنجا، اصرار غیرعادی سلطان حسین میرزا جلال‌الدوله، حاکم یزد و پسر بزرگ ظل‌السلطان، را بر قتل تعدادی از بهائیان یزد شرح دادم.
این جلال‌الدوله همان است که بعدها به‌همراه پدر در پاریس به دیدار عباس افندی رفت. [27]



بهائیانی را می‌شناسیم، پیش و پس از انقلاب، که خود را «مسلمان» می‌خوانند و در مسلمانی به شدت متظاهرند. اینان پیشینه خود را پنهان می‌کنند، در مواردی برای کامل کردن این پرده‌پوشی حتی نام خانوادگی خود را تغییر می‌دهند، و در راه ارتقاء همگنان‌ و خویشان‌شان می‌کوشند. نهان‌پیشه‌گی و پیوند میان اینان تا بدان حد ژرف است که گویی اعضای یک فرقه پنهان‌‌‌اند. اینان، بدون برخورداری از توانمندی و شایستگی فردی، در سال‌های پس از انقلاب به طرزی عجیب به ثروت و قدرت سیاسی دست یافته‌اند؛ کارخانه‌های عظیم و املاک پهناور را از اموال مصادرشده یا دولتی به جیب زده‌اند و به ثروتمندانی بزرگ تبدیل شده‌اند. در مقابل، کسانی را نیز می‌شناسیم که یهودی‌تبارند ولی نه تنها پیشینه فوق را پنهان می‌کنند بلکه، به‌رغم نیاز شدید علمی در این عرصه، دانش موروثی خانوادگی خویش را در دسترس طلاب قرار نمی‌دهند. بر این کتمان و پنهانکاری شدید باید تأمّل کرد.
عبدالله شهبازی[28]

کسانی را می‌شناسیم از خاندان‌های جدیدالاسلام؛ یهودی یا زرتشتی یا بهائی. برخی کتمان نمی‌کنند و حتی ابراز می‌کنند. خاندان حجتی کرمانی زرتشتی‌تبار است. این خاندان به خوشنامی شهره است و کسی به دلیل تبارشان بر روحانیون این خاندان خرده نمی‌گیرد. محمد جواد حجتی کرمانی زندگینامه پدرش را چنین نامیده است: «از آتشکده تا مسجد: سرگذشت موبدزاده‌ای که حجت‌الاسلام شد.»

07 تیر 1389

پیوند مطلب:

 http://www.agahsazi.com/article.asp?id=5441&cat=4 



 

« تهیه وَ تدوین: عـبـــد عـا صـی »

 




درباره وبلاگ




گر در طلب لقمه نانی ، نانی /

گر در طلب گوهر كانی ، كانی /

این نكته رمز اگر بدانی ، دانی /

هر چیز كه اندر پی آنی ، آنی ...

مـــولانـــا

===============

امام خمینی:

همه باید نظر خودشان را بدهند /

و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند. /

باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. /

این موافق هر که باشد ، باشد ، مخالف هرکه هم باشد ، باشد. /

( صحیفه امام،ج13،ص102)

آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نویسندگان
ابر برچسب ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :